De training IK LEER ANDERS is een leermethode die kinderen de techniek leert om informatie te vertalen naar beelden, en vervolgens de lesstof op school goed te kunnen volgen.

Na onderzoek blijkt dat kinderen met een leerachterstand of dyslexie vaak in beelden denken en niet in woorden. Daardoor wordt de lesstof niet begrepen en onthouden. Het onderwijs sluit niet aan bij alle denkwijzen. De meeste mensen (±95%) leren via het gehoor en slechts een kleine groep leert visueel. Door de informatie te vertalen naar beelden, kan deze groep zich de lesstof wel eigen maken.

Direct resultaat! Het kind kan tijdens de eerste les direct vertellen of deze leermethode voor hem of haar werkt. Blijf niet langer worstelen met schoolwerk. Deze leermethode is bewezen effectief.

WOORDDENKEN- BEELDDENKEN
Denk aan het woord STOEL. Wat zie je?

Zie je de letters of een plaatje?
Zie je een plaatje,
doe dan de test op:
www.ikleeranders.nl

De training  is geschikt voor kinderen die problemen hebben met:

-Taal: spellen en lezen
-Rekenen: Tafels, plus en min sommen
-Onthouden van informatie
-Concentratie: snel afgeleid
-Organisatie en/of klokkijken

De training wordt individueel gegeven en bestaat uit 6 lessen. De eerste twee lessen volgt u samen met uw kind. U krijgt informatie over “beelddenken” en kijkt mee hoe uw kind informatie leert vertalen naar beelden. Zo kunt u in de toekomst uw kind helpen. In de lessen werken we in een werkboek dat ook mee naar huis gaat. Uw kind krijgt huiswerk om de aangeboden stof te oefenen en toe te passen.

Inhoud van de training:

Ik leer anders, Agnes Oosterveen-Hess - Paperback - 9789081613514

-Informatie ordenen (beter onthouden)
-Alfabet en woorden (dictee)
-Cijferveld, tafels en automatiseren van sommen
-Klokkijken 
-Top-down leren
-Tips voor andere vakken (bv. topografie, spreekbeurt)


Heeft u vragen of wilt u uw kind aanmelden dan kunt u vrijblijvend contact met me opnemen.

Voor meer informatie kijk op de landelijke website: www.ikleeranders.nl

Share via
Copy link
Powered by Social Snap